Beszámolók

Egyházaskozáron jártunk
Egy szép tavaszi napon - amely már lassan a nyári időre hasonlított, - iskolánk kirándulási célpontja Egyházaskozár lett.
Mit is mondhatnék! Az utazás elég hosszú volt, de megérte megtenni ezt az utat, mert nagyon sok kalanddal és élménnyel gazdagodtunk.
Egyházaskozár az én szememmel elég nagy falunak látszott, aminek még a felét sem láttuk. De persze elég nagy részét felfedezhettük és megismerhettük a „Faluportya” nevű versenynek köszönhetően, ahol csapatokban kellett járni a faluban, és az volt a dolgunk, hogy szerezzünk információkat a településről az adott feladatsor alapján.
Egy tiszta, csendes és nyugodt faluban sétálhattunk. Emellett a vendéglátás is kiváló volt. A mi helyünk a Szuppi Ifjúsági Szállóban volt, ahol a svédasztalt és a pizzát sosem felejtem el. De nem csak remek ételek voltak, hanem számtalan lehetőség, hogy jól érezzük magunkat. Ilyenek például a kis focipálya, amin a legtöbb vicces élményt szereztük, valamint a kis színpad, ahol dráma játékokat játszhattunk. Ott volt még a tábortűz is, az állatsimogató a sok-sok lóval, kecskével, mangalicával, a pici cicákkal, a kutyusokkal, valamint a csacsival, a büfé és sok más. A szálláshely pedig az igényeinket maximálisan kielégítette.
Minden napra jutott program. Az én kedvenc programjaim az esti tevékenységek voltak. Például kimentünk éjszaka az erdő melletti foci pályára, rókavadászatra. Megvártuk, míg teljesen besötétedik, és így még bújócskáztunk is egy jót. A másik kedvencem a „Holdfénytúra” volt, ami éjszakai túrát jelent a sötét erdőben, zseblámpával a kézben. Itt a veszélyes helyeken csak csúsztunk, keltünk és másztunk, de ettől volt igazán izgalmas, nekem legalábbis. Ezen kívül felmászhattunk Mecseknádasdnál a kilátóba, valamint Magyaregregy-Máré várát is megtekinthettük, és a történetéről is ismeretet szerezhettünk. Kovácsolhattunk egy kovácsmester segítségével, valamint kézműveskedtünk is, aminek a keretében volt karkötőfonás, gyöngyfűzés, gipszfigura kifestése, valamint csipeszlepke készítése. A három nap elteltével hazafelé menet megálltunk pár helyen. Abaligeten megcsodáltuk a cseppkőbarlangot, ami valami elképesztően szép volt mindenki számára. Emellett megnéztük a Denevér Múzeumot, Zengővárkonyban a Tojásmúzeumot és a Tájházat is, ahol a fényképezőgépek gőzerővel kattogtak.
Úgy gondolom mindenki számára nagy élmény volt ez a három nap, amit Egyházaskozáron töltöttünk, és ki tudja! Lehet, hogy eljutunk oda még egyszer!

Bali Richárd 8. o. Szent László Általános Iskola, Csanytelek

Az Egyházaskozáron töltött hétvégén sok ismeretet, tapasztalatot gyűjtöttünk. Igazán hasznosan telt az idő, hiszen a rengeteg program mindig elfoglalt minket, így sohasem unatkoztunk.
A tábor gyönyörű környezetben található, barátságos, nyugodt, hangulatos. A szállásadóink is mérhetetlen nagy szeretettel fogadtak minket. Az ételek ínycsiklandóak voltak. A kemencés pizzától, a szilvás gombócon át, egészen a nutellás kalácsig minden finomságot ehettünk.
Az istállóban kedves lovak, édes pónik, újszülött kiscicák, ugrándozó nyuszik, bégető birkák, pajkos kutyák és még sárban hempergő mangalicasertések is laktak. Minden napra jutott valami érdekesség. Már az első nap a mecseknádasdi kilátóhoz vezetett utunk, majd a szálláshoz tartozó tó partján sétálgattunk.
A második napon már több program is volt, mint például a Magyaregregy-Máré vára „bevétele” és a délutáni szabadprogramok. Ebéd után sokan álltak sorba a kovácsolásnál, de volt, aki inkább festegetett gipszfigurát, karkötőt font, gyöngyöt fűzött, csipeszlepkét készített vagy éppen a „Faluportya” vetélkedőben vett részt. Sötétedés után mindenki vastagon öltözött, a cipőfűzőjét szorosra kötötte, zseblámpát vett a kezébe és útnak indult egy élményekkel teli éjszakai „Holdfény” túrára. Hol esett az eső, hol egy-egy meredek lejtő próbálta akadályozni előrehaladásunkat, de mindezek ellenére mindenki jól érezte magát és remek élményekkel tért nyugovóra.
Harmadnap már hazafelé vettük utunkat, de nem maradtunk ezen a napon sem program nélkül. Az Abaligeti Cseppkőbarlangban és a Denevérmúzeumban ismét érdekes, lebilincselő és nem mindennapi jelenségeket, illetve információkat láttunk, hallottunk. A zengővárkonyi Tojásmúzeumot és Tájházat is megtekintettük, ahol a régi tájházak jellegzetes berendezéseit láthattuk, a Tojásmúzeumban pedig lélegzetelállító tojásmintákkal ellátott míves tojásokban gyönyörködhettünk. Estefelé értünk haza, s mindenki örült, hogy végre a saját ágyában aludhat.
A háromnapos kis ”hosszúhétvégénk” igazán jól telt el. Fájó szívvel búcsúztunk, hiszen valóban jó dolgunk volt a táborban, mindenki szeretett volna még maradni. A programok jól szervezettek, izgalmasak és nem mindennapiak voltak. Jó volt részesévé válni és boldogsággal tölt el, hogy elmondhatom: „én is voltam ott”.